Nyheter | Recensioner | Iskallt Våld | Ondskans Väg | Rättarens Tid | Mannen från Tenhult | Brytpunkt Uppsala | ICE | Bödelns leende | mp3 ljudböcker| | Bilddagbok | Ulf&Peter | Kulturkväll | Projekt | Länkar | Pressmaterial | Gästbok | Kontakt | Nyhetsbrev | Broberg Innovation | Hem |

Brytpunkt Uppsala i Radio Sörmlands Morronskiftet med Fredrik Lorenzi och Jonas Carnesten 25/9 2009 - inslaget ligger ca 13:30 min in i klippet.
Pressen om Brytpunkt Uppsala * (gå till) Röster om Brytpunkt Uppsala
Ulf&Peter pratar Brytpunkt i Radio Uppland, hos Lena Redin 12/10 2009 - del 1 - del 2

BÄSTE ULF & PETER - Det finns i Sverige två författarpar som jag verkligen sätter högt på min Favoritlista när det gäller deckare/thrillers och det är ovanstående par plus Roslund/Hellström. Bägge paren kan så mycket om det de skriver och deras intriger är mycket genomtänkta. -- En stor eloge för all research man gjort plus all den kunnighet man visar. En bladvändare av rang och en bok man inte lägger ifrån sig innan sista sidan är vänd – och då sitter handlingen i boken kvar länge i minnet. - Iwan Morelius recenserar Brytpunkt Uppsala i Hängmattan 126. maj 2010. Läs hela recensionen här.

--

En laddad stund runt själva Konserthuset har författarna faktiskt fått rejält spännande. Där faller det kärva polisrapportspråket på plats och blir en mer självklar del av gestaltningen. - Susanne Sigroth-Lambe recenserar Brytpunkt Uppsala i UNT 6/11 2009 - läs hela recensionen här

--

Detta är den femte delen av författarparets skildring av en grupp poliser, många från Uppsala, och om hur professionella poliser agerar i olika krissammanhang. Denna gång är det en högerextrem grupp, som döljer sig bakom mer anständiga men främlingsfientliga partier, som planerar en statskupp i samband med president Obamas närvaro vid Nato-möte i Uppsala. Ett terrordåd ska uppges begås av vänsterextremister varpå ”nationalisterna” griper in och tar över. - Leif-Rune Strandell recenserar Brytpunkt Uppsala i DAST (webb) - läs hela recensionen här

--

Handlingen har en viss trovärdighet och händelserna beskrivs på ett rappt sätt. Spänning finns det också. - Bo Persson i Dagbladet Sundsvall - läs hela recensionen här

UPsetters gästbok